Mimring, Jul og Nyttår 2013

Det er gått ett år siden jul og nyttår ble feiret i 30 varmegrader på den andre siden av kloden. I år ble det en tradisjonell feiring hjemme med familie og venner både for Lars og meg. Han i flotte Alta og jeg hjemme i god-fjorden 🙂

2013 har vært et fantastisk og minnerikt år! Blandt gledene i 2013 finner vi; Vår første tur til Asia (Thailand, Malaysia, Singapore), Tur til New Zealand der Lars bla. fikk ri på hest for første gang og vi hoppet i fallskjerm. 17.mai feiring med korps, tog og politieskorte gjennom Sydneys gater. Vi avsluttet skoleåret i Australia med mange gode minner. Vi har fått nye venner, møtt og taklet utfordringer og vokst på opplevelsene. Jeg vil anbefale alle å få reist litt rundt. Om ikke for et helt år, så langt unna, – så ihvertfal søke nye impulser og takle nye utfordringer.

Som læreren vår fortalte oss: Det er utenfor komfortsonen personlig utvikling skjer

Siste kvelden i Australia dro vi på Sydneys beste restaurant, i antrekkene fra Thailand og med utsikt til operaen.
Image

Takk for et fint år, Australia!

Da vi var kommet hjem til Norge gikk vi rett i jobb samtidig som vi taklet «jet lag» (døgnvillhet). Sommeren besto av å være med venner og familie, dra på konserter og være ute i den friske norske sommerlufta (i tillegg til å jobbe). Høsten var fin, vi har gått turer, vært på koietur, jobbet med prosjektoppgavene våre og endte semesteret med vår siste eksamensperiode på NTNU noensinne!
I september hadde vi treårsdag og spiste på Trondheims beste restaurant. Vi kjøpte vår første felles bolig; Et helsport telt! Lars tok meg med på jakt for aller første gang og jeg fikk skutt min første rype! 😀
Image

Jeg fikk endelig vist Lars Nissebo! 🙂
Image

Og vi har begge signert jobbkontrakt! Lars begynner for Statens vegvesent i Bodø, Jeg begynner for Det norske oljeselskap i Trondheim.

Etter de siste eksamener og skriving av prosjektoppgave gikk turen hjemmover. Lars fant snøen i nord, jeg fant regnet i vest 😉

Hjemme var det pyntet til jul og det nye kjøkkenet til mamma og pappa var komt opp!
Pappa fikk åpne en pakke fra sin søster lillejulaften. Mye god fra spania og en stor flaske Staut Øl fra Valdres.
Image

Kjekt med søskenbarn på besøk 🙂
Image

Mamma og jeg på julaften
Image

Og julefeiring med Øggardsgjengen
Image

Søstrene i matchende gensere fra farmor
Image

Stilig i superundertøy
Image

Vi kjørte en tur første juledag og fikk se stormens herjinger:bilde

Andre juledagsdans

ImageImage

Seiersfest for Knut Marius på Idahall! Tomrefjordens store hause og vinner av The Voice vart velsigna av paven sjøl! Image
På Idahall var stemninga på topp og underholdning på scena kom fra lokale, flinke musikera! En utrulig fin kveld kor vinnaren vart hedra av sine medbygdninga 🙂

Godt å slappe av i ny chilledress
Image

Pepperkakepynting
ImageImage

En som kom heim til nyttårsfeiringa
Image

Tante Benthe og onkel Håvard, Emilie, Silje-Marie og onkel Georg feiret nyttår hos oss! 🙂
Vi hoppet inn i det nye året!
Image

Godt Nytt År!!

Legg igjen en kommentar