Fottur i Blue Mountains

Mandags morgen sto vi opp tidlig, pakket ferdig sekken og heiv oss på toget til Blackheat i Blue Mountains.

BildePå vei ned til stien så vi denne australsk- inspirerte kunsten på en bygning.Bilde Se opp for ender! BildeEller papegøyerBildeBlomster ved stienBildeVi gikk langs Braeside walk. Next stop; Evans Lookout!BildeSå gikk turen nedover i terrenget til en tropisk kløft. Mye trapper og fine stier.BildeBildeVi måtte til og med gjennom en naturlig utgravd tunnel. Mørk og fuktig. Noen som er skeptisk eller? :pBildeStor bregne som dekte stien, plutselig kom Lars ut. BildeVi gikk under en foss med regnbue i 😀BildeHell og lykke 🙂BildeTror ikke denne turen er ment for store ryggsekker. Mange lave passasjer. BildeDen siste kilometeren til Evans Lookout gikk vi bare i trapper, oppover og oppover. Det føltes som det aldri tok en ende. Kneet mitt verket mer og mer, varmen steg, og til slutt gikk vi over kanten til toppen. Alt strevet var verdt den fantastiske utsikten som åpnet seg. De andre som var der hadde kjørt hele veien opp til utsiktsposten, bare vi som hadde tatt den tunge veien :p Men man må yte for å nyte 😉

Lars nyter utsikten:
BildeVell fremme på Evans Lookout, med utsikt ned over «Great Canyon».Bilde‘En velfortjent bit KitKat!’

Her en en youtube videosnutt av utsikten: http://www.youtube.com/watch?v=N0UYjyjBDF0&feature=youtu.be

På Evans Lookout verket kneet mitt veldig. Jeg haltet opp de siste trappene, på ren stahet. Og jeg var fullt innstilt på å sove i telt denne natt og prøve videre i morgen. Etter litt grubling og diskusjon kom vi fram til at det var best at vi ga oss. Så kunne vi prøvde å komme oss hjem i stedet. Greit å gjøre det nå mens vi enda var nært en parkeringsplass. Hadde vi fortsatt å gå, er det ikke godt å vite når neste mulighet til å haike ville komme. En kjip avgjørelse, men ikke vits å presse på og gjøre skaden verre.
Det gikk overraskende lett å få skyss. To hyggelige unge tyskere var på tre ukers ferie i Australia og ville mer enn gjerne hjelpe. Så de tilbydde oss å få sitte på hele veien ned til Sydney, ikke bare til togstasjonen i Blackheat. Hyggelig to-timers kjøretur tilbake til The City 🙂
BildeDe hyggelige tyske turistene vi haiket med 🙂

Det ble en flott dagstur i Blue Mountains, vi er glade og fornøyde 🙂

Det var faktisk veldig godt å komme hjem, ta en dusj, spise varm middag og sove i sin egen seng, after all..