Fridag :)

I dag hadde jeg fri fra skolen og fikk nyte dagen hjemme. Dagens første handlig, før jeg forlot senga ble å laste ned en trenings- app. Jeg har hatt et verkende kne i en uke nå. Lite hyggelig at den går ut over treningen og aktivitetsnivået mitt generelt. Tror jeg har strukket et av korsbåndene, så må bare vente og holde meg rolig til det blir bedre. Kommer seg jo litt for hver dag 🙂

Uansett, Den treningsappen heter «Nike Training Club». På den kan jeg velge mellom mange ulike treningsøkter spesialtilpasset ditt ønske. Lean, Toned, Strong eller Focused. Slik ser den ut:

BildeMed denne kan jeg trene hjemme og kjenne på kneet og ta det rolig på de øvelsene som gjør vondt, funket super bra! 🙂 Jeg prøvde en Lean-økt på mellom-nivå. Hadde ikke store trua på at dette ville få opp pulsen eller få svetten til å renne, men DET gjorde den!! Dette var 30 min hard trening! Jeg så verken pen eller glad ut etter økten, bare sliten og sulten.

Bilde

Men veldig fornøyd på innsiden da! 😉

Før OL begynte gikk «Masterchef Australia» på TV’n hver ukedag. Noen av guttene har konkludert med at vi jentene ikke hadde godt av dette programmet. Vi får så mye ideer og inspirasjon til å prøve oss på noen spennende retter!

Så i dag prøvde jeg noe nytt til middag. Om ikke så spennende, så var det ihvertfall nytt:

Kjøttrull

BildeKjøttdeig blandet med ett egg, hvitløk og diverse krydder trykkes utover et stekebrett. Valgfritt fyll kan fordeles over. Her har jeg valgt parmesan, paprika, urtekrydder og pepper. Tror også vanlig ost, mais, jalapenjo, spinat og bacon kan være kjempe godt!! Rull sammen og stek på 200 grader i 25 min.

Så får du et jummi resultat!BildeValgte en enkel salat til, og spagetti blandet med hjemmelaget tzatziki. Liker godt å blande grov og fin spagetti 50:50.

I denne tzatzikien brukte jeg: Agurk, spinat, Litt kiwi (faktisk!), hvitløk, salt og pepper og litt chillikrydder. Naturell yoghurt og Cottage Cheese. Savnet litt sitronsaft, MEN, Man tager hvad man haver 😉

Håper dette opphøyer for mine brente fiskepinner!! Lars syntes i det minste at det smakte godt 🙂

God natt til alle fra Sydney! 🙂

– Lene

2 thoughts on “Fridag :)

  1. Hei. Lene 🙂
    Maten, nam, nam, såg godt ut. Fint at de trener, ser varmt ut :-).
    Vi ferierer, eg og pappa har vore på Dombås. Der har vi ordna vogna for salg. Har lita tru på at vi for solgt, men gjør eit forsøk.
    Tidligare var vi ein tur i Tafjorden i lag med Geir og Kathrin. Skulle vere to overnattingar, men vart tre. Tanja stod på vannski og kjørte tube.Vi gikk fjellturer og kosa oss. Gutta fikk fiske i elver, sjø og fiskevatnen.
    Stor Klem frå mamma 🙂

    • Vannski og tube faktisk! Tøffa!! 😀 Tre daga i stedet for to. Dåkkå virka te å ha hatt det fint. Kjekt å sjå! 🙂 Blir litt rart å ikkje ha campingvogn, for første gong på ca 10 år (?). Men den blir vel ikkje brukt så mykje lenger. Hmm, ei så fin vogn bør dåkkå nok få solgt ganske greit 🙂 Kos de ma dei siste ferie dagan dine. Tvila ikkje på at du fer til det 😉 Stor klem!

Legg igjen en kommentar

